روش های پیشگیری از کرم خوردگی دندان
نوشته شده توسط : نت ویر

همه ما کلمه کرم خوردگی دندان را یقینا شنیده‌ایم که در واقع همان پوسیدگیدندان است. کرم خوردگی زمانی اتفاق می‌افتد که باکتری‌های خاصی در دهان فعالیت می‌کند. این باکتری‌ها سمومی را تولید می‌کنند که و منجر به ایجاد حفره در دندان و آسیب به مینای دندان و لایه‌های زیر آن می‌شوند.

علل کرم خوردگی یا پوسیدگی دندان

یکی دیگر از مهم بیماری‌ها و عدم تعادل در بدن پوسیدگی و یا کرم خوردگی دندان است. کرم خوردگی دندان به علل مختلفی اتفاق می‌افتد که کلینیک دندانپزشکی تاج در این مطلب به این علل اشاره می‌کند.

کرم خوردگی به علت مصرف خوراکی‌های شیرین

همانطور که می‌دانید کرم خوردگی دندان با مصرف مواد شیرین رابطه مستقیم دارد. بنابراین تا جایی که ممکن است از مصرف مواد شیرین پرهیز کرده البته نوشیدنی‌های شیرین هم شامل این موضوع می‌شوند.

کرم خوردگی به علت مصرف خوراکی‌های چسبناک

یک دسته دیگر از مواد غذایی که منجر به پوسیدگی و کر خوردگی در دندان می‌شوند مواد غذایی چسبناک هستند. این دسته از مواد غذایی مانند عسل، کشمش، گز، شیره و همچنین مواد غذایی نشاسته دار مانند نان و سیب زمینی را شامل می‌شوند.

کرم خوردگی دندان به علت مصرف مواد اسیدی

میوه‌ها نقش حیاتی در سلامت بدن دارند و باید در برنامه غذایی روزانه گنجانده شوند. اما با وجود نقش مهم میوه‌ها در سلامت بدن میوه‌هایی نیز هستند که خاصیت اسیدی دارند و باید در مصرف آنها دقت کنید میوه‌هایی مانند گریپ فروت، پرتقال

مصرف نوشیدنی‌های رنگ دهنده

نوشیدنی‌هایی هستند که با مصرف بیش از اندازه آنها ممکن است سلامت دندان‌های خود را به خطر بیندازید. مانند چای، قهوه و آبمیوه‌های کارخانه‌ای که منجر به ایجاد لک روی دندان و به مرور کرم خوردگی و پوسیدگی دندان می‌شوند.

رژیم غذایی مناسب

بهترین رژیم غذایی که هر فرد می‌تواند داشته باشد استفاده از مواد طبیعی، میوه، سبزیجات، غلات، حبوبات و لبنیات است. تا حد ممکن از مصرف شکر و مواد غذایی قندی پرهیز کنید.

کلسیم را فراموش نکنید

کلسیم یکی از مواد ضروری و لازم برای استخوان‌ها است. کلسیم از جمله مواد معدنی فراوان در بدن است که بیشتر در استخوان و دندان‌ها تمرکز دارد که برای حفظ سلامت آنها بسیار مفید است.

مصرف زیاد آب

زمانی که تشنه هستید سعی کنید تا جایی که ممکن است از مصرف نوشیدنی‌های مضر پرهیز کنید و آب بنوشید. آب بهترین نوشیدنی برای بدن است.

از خدمات کلینیک تاج به ایمپلنت دندان ، ونیر دندان ، لمینت دندان و... میتوان اشاره کرد.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 373
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: